public-gold-logo-maroon
Wow untungnya jadi dealer 30 gram EPP10!
Home » Tips Simpanan Emas  »  Wow untungnya jadi dealer 30 gram EPP10!
Wow untungnya jadi dealer 30 gram EPP10!
Assalamualaikum dan salam sejahtera, 10 tahun lepas syarat untuk jadi pengedar rasmi Public Gold, saya mesti beli emas satu set ini. Berat keseluruhan lebih kurang 300 gram. Waktu itu harganya sekitar RM33,000. Hari ini set yang sama bernilai lebih dari RM70,000! Harini saya nak bagi tips bagaimana pengedar-pengedar rasmi yang rebut promo EPP10 dapat mengurangkan bayaran bulanan  mereka. Contohnya pembelian 30 gram dibawah:
  1. Sekiranya anda dah berjaya buat pembayaran bulan pertama serta wealthcard, maka secara rasminya anda dah dinaik taraf menjadi pengedar rasmi Public Gold.
  2. Anda dah boleh share kepada  kawan-kawan tentang emas dan jadikan anda sebagai introducer. Setiap pembelian mereka, anda akan dapat komisyen. 
  3. Jadi untuk 30 gram ini, anda digelar Normal Dealer. Anda 'entitle' dapat komisyen sebanyak 1% dari setiap belian sendiri atau pembelian kawan-kawan atau keluarga yang ada rekomen.
Strategi:
  1. Kalau dilihat dari contoh jadual pembayaran di atas, bayaran perlu dibayar setiap bulan ialah RM755.
  2. Kalau anda nak 100% dibayar oleh komisyen, anda perlu buat sales RM75,500 sebulan. Haa betul! Sebab selepas di darab dengan 1% ia bersamaan bayaran bulanan. Tak perlu keluar dari poket sendiri. Sepertinya ia dibayar oleh 'Other People Money' aka OPM.
  3. Tinggi sangat? Kalau nak tahu, ada ramai new dealer saya yang berjaya buat sales ratusan ribu sebulan walaupun baru sebulan dengan Public Gold.
  4. Tapi tak apa. Anda nak aktif boleh, taknak aktif pun boleh. Buat lah berapa sekali pun tapi letakkan itu sebagai matlamat anda sebagai pengedar rasmi. Untuk sebarkan ilmu yang betul tentang emas.
  5. Teknik serupa 'applicable' kepada mereka yang rebut promo 50 gram EPP10. Bezanya anda entitle komisyen 1.5%.
Pastikan anda ada dalam VIP Telegram Dealer Hafizul Hakim dan juga Group Secret di Facebook. Minta introducer anda untuk masukkan anda di dalam dua group di atas. Saya dah sediakan banyak tips marketing berbentuk video, copywriting dan pdf. Tinggal anda nak buat sesungguh je lagi. Haa begitu.   Hafizul Hakim Bin Mohamad Kerta 14/06/2020