public-gold-logo-maroon
Pengenalan Public Gold Marketing
Home » Emas  »  Pengenalan Public Gold Marketing
Pengenalan Public Gold Marketing
Pengenalan syarikat emas Public Gold Marketing Sdn Bhd.
  • Nama singkatan yang biasa dipanggil oleh pembeli emas tempatan adalah Public Gold. Ia tiada kaitan langsung dengan Public Bank.
  • Mudah untuk difahami, konsep jual beli emas Public Gold sama seperti Habib Jewels, Tomei dan Poh Kong. Beli emas, anda dapat emas fizikal dalam tangan. Bezanya adalah dari segi jenis emas dijual. Public Gold jual dalam bentuk jongkong dan dinar emas, khusus bagi tujuan simpanan.
  • Paling best, ia adalah platform terbaik untuk orang ramai jana pendapatan sampingan sebagai pengedar rasmi Public Gold.
  • Ibu pejabat Public Gold terletak di Bayan Lepas di Pulau Pinang dan mempunyai 18 cawangan diseluruh negara termasuk Sabah, Sarawak, Singapura dan Indonesia.
Ibu pejabat Public Gold dirasmikan oleh Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah.
Ibu pejabat Public Gold di Bayan Lepas, Pulau Pinang telah dirasmikan oleh Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah pada 15th March 2012.
15th March 2012 The Grand Opening of Public Gold Corporate Office at Bayan Lepas, Penang officially launched by Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah
  • Sejarah penubuhan Public Gold pada tahun 2008 menawarkan jual beli emas dan perak mengikut harga pasaran antarabangsa.
  • Public Gold menawarkan perniagaan emas fizikal dengan menyediakan platform belian secara online membolehkah pelanggan membeli emas. Pelanggan boleh semak harga emas terkini 24jam 7 hari seminggu di portal rasmi Public Gold.
  • Pembelian secara online memudahkan pelanggan untuk lock harga dan membuat pembayaran. Kemudahan FPX Payment untuk pembelian Gold Accumulation Program(GAP). GAP adalah akaun simpanan emas secara terkumpul.
  • Public Gold merupakan pengeluar dan penjual jongkong emas, perak dan dinar terbesar di Malaysia. Terbaru Public Gold mengeluarkan barang kemas Aurora Series dengan Charm yang pelbagai rekaan boleh ditambah.
Public Gold tidak menawarkan Multi Level Marketing(MLM) atau menawarkan deposit simpanan duit dan jaminan pulangan tetap setiap bulan.

Urus niaga Public Gold sangat jelas hanya jual beli emas dan perak.

  • Public Gold menawarkan jongkong emas ketulenan 999.9% yang mempunyai akreditasi antarabangsa iaitu LBMA(London Bullion Market Association) yang diiktiraf di peringkat antarabangsa.
  • Jongkong emas dan perak Public Gold dihasilkan oleh Nadir Metal Refinery dari negara Turki.
  • Nadir Metal Refinery merupakan ahli kepada London Bullion Market Association.
london-bulliom-market-association

POS Malaysia mengeluarkan jongkong emas dan dinar edisi POS pertama didunia.

  • Public Gold telah dilantik sebagai rakan niaga POS Malaysia untuk mengeluarkan jongkong emas dan dinar edisi POS.
  • Jongkong emas dan dinar edisi POS ini dijual melalui rangkaian POS Ar-Rahnu.
gold-bar-edisi-pos
Corak emas yang dijual di cawangan Pos Ar Rahnu di Malaysia
Pada masa akan datang pelanggan Public Gold boleh memesan jongkong emas dan dinar di website Public Gold dan boleh memilih cawangan POS ArRahnu selain 18 cawangan Public Gold sedia ada diseluruh Malaysia. award-public-gold anugerah-public-gold
Aurora Italia outlet at 1st floor Isetan @ KLCC.

Sijil Patuh Syariah untuk produk-produk emas dan perak keluaran Public Gold.

Public Gold as world's FIRST Shariah-compliant physical gold trading company with certification from Amanie Advisors Sdn Bhd, headed by its Executive Chairman and also Shariah advisor of Public Gold, Datuk Dr. Mohd Daud Bakar.
 
sijil patuh syariah Public Gold
Sijil Patuh Syariah simpanan emas belian emas fizikal secara tunai dan Shariah EPP.
 
Sijil Patuh Shariah GAP & SAP
29th September 2017 Public Gold has officially received Shariah Endorsement for Gold and Silver Accumulation Programme from Amanie Advisors Sdn Bhd.
 
17th January 2017 Public Gold is awarded SOBA awards (STAR Outstanding Business Awards), Best in Marketing - Silver Award (RM25 Million & above)
 
PG Mall received award from The Brand Laureate Prominent Business Award 2018 - Best Brand in E-Commerce Platform
Itu sahaja pengenalan ringkas tentang syarikat emas Public Gold.