public-gold-logo-maroon
Cara Buka Akaun Emas untuk anak-anak bawah usia 18 tahun
Home » Gold Accumulation Program (GAP)  »  Cara Buka Akaun Emas untuk anak-anak bawah usia 18 tahun
Cara Buka Akaun Emas untuk anak-anak bawah usia 18 tahun
Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Hafizul, macam mana nak buka akaun emas untuk anak-anak saya?
Ramai ibubapa menyimpan 1 gram sebulan dan RM100 setiap bulan ke dalam akaun GAP anak-anak mereka. Ia sama seperti akaun bank, bezanya setiap kali belian akan terus 'convert' kepada nilai gram pada hari pembelian. Kalau anda beli segram RM248, maka baki dalam akaun emas anda 1 gram. Ia juga adalah AKAUN BERSAMA (joint account) bersama penjaga iaitu ibu atau bapa. Dengan adanya kaedah ini, kita ada alternatif kepada simpanan EMAS dalam Akaun Emas GAP. Jika simpan 1 gram sebulan (secara konsisten) untuk anak yang baru lahir, pada umur 18 tahun, dia sudah memiliki sekurangnya 216 gram. Dan saya percaya nilai 216 gram emas mampu menampung sebahagian besar kos untuk pendidikan universiti tempatan 18 tahun akan datang, insyaAllah.
Kalau mula hari dengan RM100, dalam akaun emas anak anda ada 0.3717 gram.
Setiap kali buat penambahan gram (pembelian) ia akan terus dikumpul secara akumulasi. Baik, cara untuk membuka akaun GAP anak-anak sangatlah mudah. Anda cuma perlu hantar maklumat dibawah ke whatsapp saya (Link Whatsapp)
  1. Nama Penuh Anak
  2. Email yang belum didaftar di Public Gold
  3. No Mykid
  4. Nama Penuh Penjaga (Ibu atau Bapa)
  5. No Kad Pengenalan Penjaga
  6. No Telefon
wasap.my/60198884452/BukaAkaunAnak wasap.my/60198884452/BukaAkaunAnak wasap.my/60198884452/BukaAkaunAnak Contoh: Nama anak dan penjaga sampai ke email saya sebagai rujukan. Nota Penting:
  • Satu peringatan, jika anda hendak membuka akaun GAP kepada dua orang anak sila pastikan transaksi pembelian emas adalah berasingan. 
  • Setiap seorang juga mesti ada e-mail sendiri atas faktor keselamatan.
Sebarang pertanyaan atau terus nak buka akaun, klik link dibawah:
Begitulah. Hafizul Hakim Bin Mohamad Kerta
Artikel ini dikemaskini pada 27 December 2020